Linguae Kids program namjenjen je za djecu vrtićkog uzrasta od tri do pet godina, te za djecu predškolskog uzrasta. Usvajanje stranog jezika od najranije dobi kroz metode primjerene uzrastu djece i njihovim sposobnostima najidealniji je početak učenja jednog stranog jezika. Učenje na zabavan i spontan način u malim grupama uz stručne i mlade učitelje.
Nastava se održava subotom u jutarnjim terminima.
U suradnji sa stručnjacima- pedagozima, odgajateljima i profesorima stranih jezika osmislili smo program učenja stranog jezika od najranije dobi.
Naše učiteljice mlade su i stručne osobe koje kontinuirano sudjeluju na radionicama usavršavanja i usvajanja novih spoznaja i vještina u radu s najmlađima.
Tečajevi su koncipirani u dvije grupe prema uzrastu djece:
- djeca od 3 do 5 godina
- djeca od 5 do 7 godina
Rad sa djecom se odvija u malim grupama (6-max 8 djece) kako bi se učiteljica svakom dijetetu mogla posebno posvetiti te pratiti njegov napredak.
Nastava se odvija u našem prostoru, u poslijepodnevnim satima u terminima dogovorenim sa roditeljima.
Usvajanje stranog jezika u predškolskoj dobi- zašto i kako?
Broj predškolske djece uključene u neki od modela učenja stranog jezika posljednjih je godina u rapidnom porastu i bliži se kvoti od 80% koju je Europska unija postavila kao plan za 2020. Prema ovogodišnjem izvješću MZOŠ-a čak 76% vrtićke djece u dobi od 4-6 godina u Republici Hrvatskoj uči neki od stranih jezika u vrtićkoj ponudi dok je znatan broj djece uključen u tečajeve u privatnom aranžmanu roditelja. Motivi ovolikog interesa su različiti i variraju od stvarne potrebe za znanjem jezika do „histerije ranog poticanja“. No bez obzira radi li se o roditeljskoj intuiciji za vještine koje će djeci omogućiti bolje mogućnosti preživljavanja, o strahu da će njihovo dijete dobiti manje poticaja od svojih vršnjaka, porast broja programa i naše iskustvo u ranom podučavanju stranog jezika zahtjeva konstantan rad na podizanju kvalitete ovih programa i opsežniju edukaciju i informiranost uključenih osoba- predavača, roditelja , odgajatelja.
Čemu rano izlaganje stranom jeziku?
Zahvaljujući spoznajama iz područja razvojne neurolingvistike i psihologije jezičnog razvoja danas znamo daleko više o usvajanju jezika nego u vrijeme uvođenja prvih tečajeva stranih jezika za djecu, kad su se nerijetko koristile metode i postupci primjereni odraslima i kad su nerijetko učitelji izvještavali kako kasnije, u srednjoškolskoj dobi ne uočavaju velike razlike između djece koja su učila prije prvog, od prvog ili od 4. razreda osnovne škole. U tom kontekstu i danas mnogi roditelji sa skepsom pitaju ima li smisla ulagati u predškolske tečajeve kad se uz dobru motivaciju i metodu i kasnije u životu može naučiti gotovo bilo što. Za ono što se iskustveno znalo od davnina, da djeca „upijaju poput spužve“ i uče lakše no odrasli, danas imamo znanstveno dokazane argumente: metabolizam mozga četvrtogodišnjaka dvostruko je brži od metabolizma odraslog mozga, mozak djeteta sagori glukozu dvostruko brže, njegovi neuroni se granaju ovisno o bogatstvu ili siromaštvu impulsa koje dobivaju raznim iskustvima, i to daleko brže od određenih kritičkih perioda, a nakon te kritičke dobi sporije, i to samo u poticajnim uvjetima.Stoga je jasno da će kvaliteta i raznolikost iskustava koje djeci priuštimo u periodu intenzivnog razvoja mozga, a jezični razvoj intenzivira se baš u predškolsko doba, omogućiti podlogu koja prema nekim studijama vezana uz kasniju prednost ne samo u verbalnom već i u više ostalih područja. Rana dvojezična djeca su kasnije prema jednoj studiji nadmašila kontrolnu grupu jednojezične djece u deset kontroliranih vještina, čak i u području matematike. Dakle, ranije spominjani argument savršenog izgovora nije više primarni argument za preporuku ranog učnja- djeca imaju možda veću korist od činjenice da se njihov mozak, baveći se dešifriranjem, uspoređivanjem i sistematizacijom dvaju različitih jezičnih sustava, izgrađuje u „napredniji alat“ za raznoliko sagledavanje i rješavanje problema, ne samo u komunikaciji nego i u drugim područjima.
Izvor: Vita Žiborski Kovačić,Odsjek za germanistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu;Izlaganje i radionica u okviru stručnog skupa,DV Bukovac, Zagreb.
Korisni linkovi za djecu i roditelje:
www.learnenglishkids.britishcouncil.org/eng
www.elt.oup.com/parents/